prof. Viorica Artenie, director adjunct LTCC
Anul școlar 2021- 2022 a fost un an bun pentru activitatea din cadrul clubului de robotică și implicit pentru inițierea unor actvități cu roboții în cadrul proiectelor europene ERASMUS+. Astfel, datorită activității clubului de robotică, liceul nostru a fost cooptat partener în Proiectul Hands on Learning Online: Gaining Results through Advanced Methods cu acronimul HOLOGRAM, proiect inițiat de Universitatea Tehnică din Trondheim, Norvegia și derulat în perioada 2021 – 2022 în parteneriat cu Cipru, Bulgaria, Grecia și România.
Scopul acestui proiect, inițiat ca urmare a dificultăților întâmpinate în perioada de pandemie, când efectuarea orelor în online nu a avut rezultatele dorite, este de a sprijini profesorii în activitatea de predare și elevii în activitatea de învățare cu ajutorul roboților. Ideea în sine nu prea are legătură cu ceea ce știm despre procesul de predare-învățare-evaluare dar este agreată de profesori și de elevi și așteptăm cu nerăbdare partea de implementare a proiectului. Până acum s-au aplicat chestionare prin care să se investigheze nevoile tuturor entităților implicate în proiect și dezvoltarea unui material de instruire. Pe baza acestor studii se va realiza un suport de curs și cu ajutorul kit-ului vom aplica la orele de fizică, informatică și discipline tehnice.
Prima întâlnire cu partenerii a avut loc în Norvegia, la Universitatea Tehnică NTNU din orașul Trodheim.
Astfel, predarea disciplinelor STEAM (știință, tehnologie, inginerie, matematică și artă) pot fi predate cu ajutorul unor roboți construiți și programați de către elevi, roboți care să-i ajute să înțeleagă partea aplicativă a disciplinelor teoretice.
Cum ar arăta o oră de anatomie, predată cu ajutorul programului Micro:bit?
Mi-am propus în această vară, mai precis în luna august, să fac câteva workshop-uri cu elevii claselor de gimnaziu și liceu, astfel încât, anul școlar 2022 – 2023, să ne găsească pregătiți pentru partea de implementare a etapei următoare din proiect.
Și iată cum arată viitorul nostru însoțit de tehnologie… complicat, nu?